Activiteiten

Muziek maken op niveau is een doel dat alleen bereikt kan worden met inzet en concentratie in teamverband. Omdat de boog niet altijd gespannen kan zijn, zorgen we als vereniging ook voor de nodige ontspanningsmomenten.

Uiteraard is het ontzettend leuk als je je als vereniging aan het publiek kunt laten zien bij diverse presentaties in het straatgebeuren, zoals er zijn de Bolhoedenparade, de stoet ter gelegenheid van het jaarlijks Internationaal Folklore festival ‘Hello Schoten’ en onze jaarlijkse dorpsuitstap ter ere van Ste Cecilia: tijdens het jaarlijks Teerfeest ter ere van Ste Cecilia wordt in de voormiddag na de dankviering ter ere van onze patrones een korte dorpsuitstap verricht, dit wordt sinds 2011 gevolgd door een gezellig warm concert voor de bewoners van Dienstencentrum ‘t Dorp.

Verder hebben we onze verplichtingen jegens het gemeentebestuur voor de jaarlijkse 11-novemberviering en soms doen we ook mee met ‘Schoten Schol’.

Daarnaast organiseren we jaarlijks een gezellig etentje ter voorbereiding van ons jaarlijks concert, hier wordt op een leuke manier het gezellig samenzijn en ontspanning gecombineerd met muzikale oefening en repetities.

De jaarlijkse vaste optredens bestaan uit het gezamenlijk concert met het samenspel van de plaatselijke GAMW tijdens de Week van de AmateurKunsten (WAK), het kioskconcert nav de nationale feestdag en ons jaarlijks Novemberconcert, wat de laatste 6 jaar doorging onder de vorm van een spetterende dansavond ‘Schoten Swingt’.

Ook de werkzaamheden die we verrichten bij diverse evenementen zijn aan de ene kant weliswaar werk, maar worden door velen ook als ontspanning gezien: zoals de jaarlijkse Schotense Feestmarkt. Een ideale manier om elkaar beter te leren kennen en in een andere setting met elkaar te praten, en om wat extra geld in het laadje te brengen. Ook kan je ons terugvinden achter de tab op Schoten Zingt.